Det sidste stykke tid har vi haft fokus på nogle interne systemer, der skulle opdateres. Men i processen er vi alligevel kommet lidt omkring i systemet og har fået lavet en stribe forbedringer, både til brugerfladen og til MobilePay Fast Betaling.
Brugerfladen
- I "Gennemse dag/rute" kan du nu filtrere "Tilføj kunder" efter en bestemt rute. Det kan være praktisk til ruter med ringekunder eller til årlige service, der er svære at planlægge på forhånd.
- I kundeoversigten kan du nu filtrere efter flere ruter ad gangen i højre side.
- Der er nu kommet et søgefelt i inkassolisten. Og hvis du har en påmindelse om sager, der afventer din handling, så sender påmindelsen dig direkte ind til en inkassoliste, der allerede er filtreret efter de sager, du skal se på 🔍
- Så har vi et par forbedringer til "Send SMS'er til kunder"-listen i kalenderen:
- Man kan nu ikke længere fjerne kunder fra listen, hvis de allerede har fået en SMS. Det kunne nemlig føre til forvirring, fordi det så var sværere at finde dem frem igen senere 📱
- Et symbol i listen viser mere tydeligt, hvilke kunder der allerede har fået en SMS. Før var kunden bare mere grå, men det kunne være svært at se på nogle skærme 👀
- Vi har justeret designet af genvejs-hints i menuen, så det er lettere at læse menupunkterne, mens man holder alt nede.
tipVidste du forresten det? Hvis du holderAltpå tastaturet nede (⌥på Mac), så kan du se alle de genvejstaster, der er tilgængelige lige nu. - Hvis du bruger funktionen "Backupudtræk af kunder", så kan du nu lave et begrænset udtræk. Hvis du markerer nogle kunder i kundeoversigten og trykker på "Flere muligheder", så kan du nu lave et backupudtræk af kun de valgte kunder. Hvis du gerne vil lave backupudtræk, men ikke har knappen, så kontakt SkvizBiz. Funktionen er nemlig skjult som standard.
MobilePay Fast betaling
- Vi har gjort det mere synligt i kontoudtoget, når en faktura er under opkrævning ved MobilePay Fast betaling.
- Der er nu også en tydelig indikering i kontoudtoget, hvis en faktura har været forsøgt opkrævet via MobilePay Fast Betaling, men den fejlede. Så kommer du ikke til ved en fejl at sende den samme faktura til opkrævning igen og igen, uden at få kunden til at løse årsagen til fejlen.
- Så har vi rettet en fejl, der gjorde, at kunder ikke altid nåede at få mulighed for at tilmelde sig fast betaling, fordi de blev sendt over i MobilePay-appen med en enkeltstående betaling, inden de nåede at vælge, at de gerne ville tilmeldes fast betaling. Fejlen viste sig kun i nogle tilfælde, og efter betalingen kunne kunden stadig tilmelde sig fast betaling. Men nu er det bare endnu lettere 👍
- Vi har forbedret samarbejdet mellem MobilePay-integrationen og PBS-integrationen, hvis du bruger begge dele samtidig. Så betalinger, der ligger til forsinket opkrævning hos MobilePay, sendes nu ikke med i opkrævningsfilen til Betalingsservice. Og fakturaer, der lige nu ligger til opkrævning ved Betalingsservice, vil nu ikke blive opkrævet i forbindelse med en tilmelding til MobilePay Fast betaling 🤝
- MobilePay ePayments vises nu også i budgetoversigten over betalingsformer. Hvis du ikke kender til den oversigt, så finder du den i . Nederst på siden kan du se, hvilke betalingsmetoder dine kunder har brugt sidste år. Ret datoen et år frem i højre side, hvis du gerne vil se fordelingen i dette år 📈
PBS
Når du har sendt en opkrævningsfil til PBS, og der efter en time ikke er kommet en tilbagemelding fra Mastercard om, at leverancen er accepteret, får du nu en besked på startsiden og i menuen. Husk altid at tjekke dine beskeder i SkvizBiz, når du har sendt en opkrævningsfil til PBS. Der bør altid komme en godkendelse fra Mastercard inden for en halv time ⏲️
Mobiludgaven
- Muligheden for at huske login findes nu også på mobil-loginsiden.
- Under kan du nu vælge en ny visning af status på ruter, der viser, hvor meget af omsætningen du er færdig med (i stedet for hvor meget du mangler).
- Og samme sted kan du også vælge at få vist en sum pr. uge på mobil-oversigten over åbne ruter. Hvis du åbner ruter for flere uger ad gangen, kan det måske hjælpe med overblikket.
tipVores "Tjekliste til god levering af emails" har fået forbedret sit tjek på, om din SPF-record er sat korrekt op.
Hvis du ikke kender til den tjekliste, så finder du den under . Tryk på "Hent tjekliste", og så udfører SkvizBiz automatisk et tjek af din mail-opsætning. Hvis vi opdager nogen af de gængse problemer, der kan føre til, at dine faktura-emails ikke bliver leveret, så kan du se problemet, en forklaring af, hvad det kan have af konsekvenser, og hvordan du løser det 📧
API
Nu tillader API'et, at man sætter og læser user_id på aftaler. Vi har også opdateret vores dokumentation, så den også afspejler user_id på både kunder og aftaler.
Det var alt for denne gang! Vi håber snart at have flere nyheder og smarte funktioner klar til dig.