Tilbage til blog-oversigt

Forbedringer og justeringer i brugerfladen, og lidt ekstra tjek på manuelle indbetalinger

Udgivet for cirka 2 måneder siden


Denne opdatering har fokus på brugerfladen i SkvizBiz, hvor vi har løst nogle irritationsmomenter rundt omkring. Vi håber at vi også har ramt noget der hjælper dig i din hverdag.

Bogføring og finans

  • Når en kunde betaler direkte på dit kontonummer og teksten på indbetalingen indeholder et fakturanummer, så tjekker SkvizBiz nu om beløbet stemmer med fakturatotalen på den faktura (eller om det stemmer med hvad den tilsvarende kunde skylder) inden posteringen konteres automatisk. Det løser forhåbentlig nogle problemer med indbetalinger der bliver bogført på den forkerte kunde fordi de skrev forkert i fakturanummeret 🙈
  • Vi har løst et problem med afrunding på købsmoms, som i nogle tilfælde kunne føre til en øredifference på den bogførte postering.
    • Vi er opmærksomme på at der kan være et lignende problem med afrundinger på fakturaer. Hvis det er et problem du oplever, så kan du indtil videre løse det ved ikke at bruge "skæve" beløb på dine aftaler som vil give afrundinger når momsen lægges til 🪙
  • Vi har justeret lidt i designet på saldobalancen, sådan at hvis en kontos navn er markeret med fed, så bliver kontonummer og beløb også markeret med fed. Det giver lidt mere sammenhæng og overblik i saldobalancen.

E-fakturaer

  • Vi inkluderer nu et nyt felt i e-fakturaer der svarer nogenlunde til at skrive "Betalt" hen over almindelige fakturaer. Det gør det let for modtagere af e-fakturaer at se om en faktura allerede er helt eller delvist betalt. Til de tekniske brugere, så er det feltet prepaid_amount vi nu udfylder når det er relevant 📄
  • Ligeledes kigger vi i indgående e-fakturaer både efter "Fakturatotal" (TaxInclusiveAmount) og "Beløb til betaling" (PayableAmount), og vender fortegn på kreditnotaer, så din oversigt over indgående e-fakturaer bliver så overskuelig som muligt.

Planlægning

  • Advarslen om blandede intervaller i faste ruter ignorerer nu stoppede aftaler. De er nemlig svære at finde frem til når man åbner ruteoversigten for at se hvor den er gal – og så længe aftalen er stoppet skader den ikke noget ⚠️
    • Hvis du ikke ved hvad vi snakker om her, så betyder det sandsynligvis bare at du allerede har godt styr på dine kunders intervaller, og at den advarsel aldrig har været relevant for dig 👍
  • Vi har tilføjet "1/3" til tidsfaktorer i "Beregn klokkeslæt" (til når der er tre medarbejdere der kører sammen på en rute).

Brugerfladen

  • Vi har justeret lidt på kolonnebredderne når man udskriver kontoplanen.
  • Listen med rykkerklare kunder viser nu om en kunde har en aktiv inkassosag.
  • Kundenummer, navn og adresse vises nu alle tre i desktop-udgaven af færdigmeldingen (hvis altså skærmen er bred nok til at vise dem alle).
  • Når du uploader store billeder som skal komprimeres før de kan uploades til SkvizBiz, så er kompression af billederne nu betydeligt hurtigere.
    Eventuelle fejlmeddelelser på mobiludgaven er også blevet bedre, hvis det af en eller anden grund ikke lykkes at komprimere eller uploade et billede.
  • Du har nu mulighed for at filtrere på ulæste beskeder i beskedindbakken. Det gør du ved at klikke på "Indbakke" igen, mens du allerede er i indbakken 📥
  • Vi har forbedret håndteringen af backupudtræk af kunder når det tager lang tid. Hvis du har så mange kunder at udtrækket ikke kan nå at blive færdigt inden browseren giver op, så fungerer det nu ligesom mange andre udtræk der kører videre i baggrunden og sender en besked til indbakken med et downloadlink når udtrækket er færdigt ⏱️
  • I interne beskeder sættes fokus nu i starten af tekstfeltet når man tabulerer videre fra emnefeltet til indholdsfeltet. Så er det lettere at komme direkte i gang med at skrive en besked.

Det er alt for denne gang. Vi håber det løser nogle udfordringer du har stået med!