I denne omgang er det brugerfladen der har fået lidt opdateringer. I takt med at e-fakturaer bliver mere og mere almindeligt brugt, så var det tid til at få et søgefelt til e-fakturaerne.
Men læs mere herunder, for i forbindelse med e-fakturaer har vi lidt driftsinformation som måske berører dig. Og så er der også flere andre forbedringer du måske gerne vil kende til 🥳
E-faktura
Nu kan du søge og sortere i dine e-fakturaer, både dem du sender og dem du modtager. Det gør det meget lettere at finde frem til om en kunde har modtaget og kvitteret for en bestemt e-faktura 📄
Og i den forbindelse kan vi også nævne at vores e-fakturaudbyder, Sproom, melder at man nu kan genafsende e-fakturaer selvom en kunde allerede har kvitteret for den. Siden vi skiftede til at bruge Sproom har det ellers krævet at man tog fat i SkvizBiz' support.
Det kan desværre godt være nødvendigt nogle gange her i løbet af 2024, fordi hele den danske infrastruktur til afsendelse og modtagelse af e-fakturaer er ved at blive skiftet ud. Nogle modtagere oplever desværre lidt problemer i den forbindelse, hvor de får kvitteret for modtagelsen af en e-faktura, men efterfølgende ikke kan se den i deres system.
Når det sker, så er anbefalingen at vente lidt og så prøve at sende e-fakturaen igen. Hvis den går igennem, men kunden stadig ikke kan se den, så kontakt modtagerens IT-afdeling og gør dem opmærksomme på problemet 🧑💻
Regnskabsudtræk
Vi har lavet lidt forbedringer til udtrækket "Genudskriv fakturaer". Hvis systemet registrerer at udtrækket kommer til at tage lang tid, så får du en tilbagemelding om at udtrækket kører videre i baggrunden, og når det er færdigt får du en besked i din SkvizBiz-indbakke med et link til at downloade det færdige udtræk. Men hvis udtrækket kan laves hurtigt, så downloades det bare direkte som det har gjort indtil nu 👍
MobilePay
Vi har fjernet de hjælpeknapper der var i kassekladden når man markerede en ikke-genkendt MobilePay-betaling (til at kopiere transaktions-id og søge hos MobilePay), da den funktion 1) ikke længere fungerer på Vipps MobilePays nye platform, og 2) ikke længere er nødvendig fordi navn og de sidste 4 cifre af telefonnummeret nu bliver indlæst til posteringen i SkvizBiz.
Standard-faktureringsgebyr på kundegrupper
Det er nu muligt at sætte et faktureringsgebyr op på dine kundegrupper. Hvis du sætter et faktureringsgebyr på en kundegruppe, så vil det beløb blive brugt hos de kunder hvor der står 0 i faktureringsgebyr. Men hvis der allerede står noget andet på selve kunderne, så er det som hidtil det beløb der bliver brugt.
Diverse andre forbedringer i brugerfladen
- Handlingsloggen viser nu hvem der har udført en handling hvis der tidligere har været flere brugere på kontoen, også selvom kontoen kun har 1 licens i øjeblikket.
- Du får nu hurtigere en fejlmelding fra SkvizBiz hvis forbindelsen til banken forsvinder og skal genoprettes. Og systemet skelner også bedre mellem forskellige årsager til udfaldet, og giver dig den knap og den vejledning du skal bruge for at genoprette forbindelsen. Vi håber det kan spare dig et opkald eller to til supporten ☎️
- Mobiludgaven af færdigmeldingen viser nu om en kunde skal betale kontant. Indtil nu har den information kun stået på den printede ruteplan, men nu er den også med på den elektroniske.
- Statusbeskeder fra status.skvizbiz.dk vises nu også på starten af SkvizBiz. Vi har for nylig på første række oplevet hvor mange problemer det førte til fordi Mastercard valgte ikke at melde noget ud omkring de driftsforstyrrelser der var på Betalingsservice sidste måned, og vi vil gerne være bedre end det. Så udover at udfald og driftsproblemer bliver annonceret på status.skvizbiz.dk, og i en bjælke øverst på skvizbiz.dk, så vises de nu også direkte på startsiden af din SkvizBiz-konto.
- I den ånd er der også herunder en liste over de fejl der har været i programmet, som vi har løst siden sidste opdatering:
- Der var en fejl i det tidsforbrug der blev vist på mobilfærdigmelding ved forudbetalingskunder, hvor systemet regnede alle fakturalinjerne med, altså også dem for resten af forudbetalingsperioden. Nu ekskluderes forudbetalingslinjer, så tidsforbruget bliver vist korrekt på mobilfærdigmeldingen.
- Indgående E-faktuarer behandles nu så snart de modtages. Tidligere blev indholdet først læst igennem når du gik ind på listen over indgående e-faktura, og det har ind imellem kunnet føre til at "Påmindelser" ikke gjorde opmærksom på at du havde modtaget en ny e-faktura. Men det problem er nu løst 👍
- Vi har fundet en løsning på et gammelt problem som har ført til at kunder med "SMS før besøg" i nogle sjældne tilfælde ikke dukkede op i SMS-listen i kalenderen. Hvis du alligevel mod forventning skulle falde over at en kunde der burde få SMS før besøg ikke får det, så kontakt meget gerne SkvizBiz' support.