Tilbage til blog-oversigt

Lidt nyheder til at gøre hverdagen en smule lettere

Udgivet for cirka 1 måned siden


Denne gang er det ikke de store nyheder vi har, men vi vil gerne dele dem med dig alligevel. Vi håber de kan gøre hverdagen lidt lettere når du bruger SkvizBiz!

Automatisk indlæsning af bankposteringer

  • Nu har du mulighed for selv at gennemtvinge synkronisering mellem SkvizBiz og din bank.
    Hvis du bruger automatisk indlæsning fra banken, så henter SkvizBiz posteringer fra din bank 4 gange i døgnet. Men nogle gange vil du måske gerne sikre at de seneste betalinger fra i dag er indlæst, f.eks. inden du begynder at skrive rykkere. Det har du nu mulighed for med knappen "Synkroniser igen" i højre side på siden Regnskab > Importer bankdata.

Forbedringer i brugerfladen

  • Vi har omnavngivet "håndværkerfradrag" til "servicefradrag".
    Det sker fordi håndværkerfradraget blev afskaffet pr. 1. april 2022, men servicefradraget fortsætter med at dække f.eks. rengøring. Du kan læse mere hos SKAT her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234759
  • Der er nu en knap til at kopiere et fakturalink via kundens kontoudtog.
    Det giver dig mulighed for via dit eget mailprogram at sende et link til en faktura, som kunden f.eks. kan betale med MobilePay (hvis du benytter MobilePay MyShop). Indtil nu kunne du kun sende sådan et link gennem SkvizBiz' mailfunktion, og det gjorde det besværligt at besvare en mail hvor kunden beder om et link til fakturaen.
  • Nu kan du også søge på oprettelsesdato i kundeoversigten.
    Hvis du har brug for at finde alle kunder der er oprettet efter en bestemt dato, så kan du nu også bruge det smarte søgefelt til det. Hvis du ikke kender det smarte søgefelt, så kan du læse mere om det her: Tip: Smart søgning i kundeoversigten.
  • Vi bruger nu kundeportalen til at vise SkvizBiz-brugeres kontoudtog.
    Hvis du bruger linket i højre side af startsiden på din SkvizBiz-konto til at se dine fakturaer fra SkvizBiz, så bliver du nu sendt videre til dit kontoudtog på kundeportalen. På den måde kan du se hvordan kundeportalens kontoudtog fungerer, hvis du nu gerne vil tilbyde dine kunder samme funktion.
    • Det er i øvrigt også blevet muligt at vise ældre posteringer i kontoudtoget på kundeportalen. Tidligere kunne man kun se posteringer et år tilbage.
  • Vi har fundet en løsning så knappen til at redigere klokkeslæt i "Gennemse dag/rute" også virker på android touch-enheder.
    Standard-browseren til Android har en fejl der gjorde at man ikke kunne trykke på knappen, men vi har fundet en måde at komme rundt om den fejl så det alligevel fungerer. 👍

Medarbejdermodul

  • Nu vises medarbejderens navn i oversigten over åbne ruter på mobil-udgaven.
    Det vises kun hvis den bruger der er logget ind har adgang til at se flere medarbejdere. Det vil gøre det lettere at vælge den rigtige rute, hvis to medarbejdere har rutenavne der minder om hinanden.

Email

  • Nu tjekker vores automatiske tjekliste til god afsendelse af emails også de DKIM-selectors som benyttes af one.com.
    Det betyder egentlig bare at du nu får et grønt tjektegn ud for opsætning af DKIM hvis du bruger one.com's mailserver.
    Det ændrer ikke noget i forhold til om mails bliver leveret korrekt, men det giver mere ro i sindet at kunne få grønne tjektegn på hele tjeklisten.

API

  • Vi har tilføjet "Husk næste gang" (notes_once) til API'et, så man både kan indsætte og læse et notat i "Husk næste gang" via vores API.