Tilbage til blog-oversigt

Forbedret ruteoptimering og bedre beregning af tidspunkter til kunder

Udgivet for cirka 2 år siden


I den seneste opdatering lovede vi at der snart ville komme mere om optimering af ruter og klokkeslæt på kunder. Det er blevet tid til den opdatering nu!

De lovede forbedringer

Forbedret ruteoptimering

Vi har skrevet vores automatiske ruteoptimering om helt fra bunden og forbedret algoritmen så den nu er mere effektiv og bedre til at finde en god rækkefølge at besøge kunderne i.

Det betyder at du nu kan optimere store ruter på helt op til 400 kunder! 😳

Vi har ved samme lejlighed opdateret vores kort, så ruteoptimeringen også kan finde rundt i de områder der er blevet bygget de seneste år, og vi har opdateret vores kort-servere så de lettere kan holdes opdateret med nye byggerier.

Beregning af tidspunkter på kunder

For et par uger siden gjorde vi det lettere at sætte klokkeslæt ind på kalenderaftaler. Nu bliver det endnu lettere, for nu kan SkvizBiz automatisk beregne hvornår du er hos hver enkelt kunde i løbet af dagen.

Når du markerer en dag i kalenderen og trykker på "Beregn klokkeslæt" i højre side, så har du nu mulighed for at vælge om programmet skal tage højde for kørsel mellem kunderne, og evt. også kørsel fra hjem- eller kontoradressen til den første kunde. Og du kan vælge at afrunde klokkeslæt til f.eks. nærmeste kvarter, så det ikke kommer til at se alt for specifikt ud for dine kunder.

For at SkvizBiz kan tage højde for kørsel fra din hjemadresse til første kunde, så skal du først indtaste din adresse. Og det kan du nu gøre under Indstillinger > Medarbejdere.

I den opdaterede video om SMS-modulet viser vi hvordan det fungerer, så her er lige et direkte link til den del af videoen hvor vi demonstrerer det:
SkvizBiz kursus – Brug af SMS modulet / Beregn tidspunkter hos kunder

Vi håber det vil gøre det lettere for dig at advisere dine kunder om hvornår du kommer forbi.

Lidt flere forbedringer

Imens vi testede den forbedrede ruteoptimering og beregning af tidspunkter på kunderne, så brugte vi ventetiden på at lave lidt andre forbedringer i programmet.
Dem kan du se her:

Mobilversionen

  • Superbrugere kan nu søge og filtrere på rute eller medarbejder i åbne ruter på mobilversionen.
    • Kalendernoter filtreres også med samme søgefelt. Det gør det lettere hvis du er superbruger, men kun vil se dine egne ruter og noter.

Inkasso

  • I inkasso-oversigten kan du nu se i listen hvornår en sag senest har ændret status, er blevet opdateret, eller er afsluttet af Likvido.
    På den måde kan du lettere følge med i hvad der sker af fremskridt på inkassosagerne.
    Men husk, at hvis du skal have det fulde overblik, så skal du stadig logge ind hos Likvido. Der kan du nemlig se mange flere detaljer om hvordan og hvornår kunden er kontaktet.

Regnskab

  • Vi har lavet en lille justering til årsbudget for omsætning: Tidligere blev åbne ruter uden samtidig faktura ikke talt med. Så det kunne give et lidt skævt billede hvis der var mange åbne ruter, og mange kunder der først får faktura ved færdigmelding.
    Det har vi rettet nu, så årsbudgettet ikke ændrer sig i takt med at man åbner ruter.

  • SkvizBiz viser nu i flere tilfælde fejlmeddelelsen fra EAN-systemet, når du markerer en EAN-faktura der ikke gik igennem. Og i de tilfælde hvor vi har et forslag til hvordan du løser problemet, så viser SkvizBiz også det.
    Hvis du har en fejlet EAN-faktura hvor der ikke er en fejlmeddelelse i højre side når du markerer den, så kan du kontakte support. Så undersøger vi sagen nærmere.

  • SkvizBiz er blevet endnu bedre til at genkende fakturanumre i bankoverførsler. Så selvom kunderne ikke skriver teksten på overførslen præcis som du har bedt dem om på fakturaen, så er der nu en bedre chance for at de bliver genkendt alligevel.

Brugerfladen

  • Hvis du forsøger at bruge en variabel (f.eks. {{ fakturalink }}) et sted hvor den variabel ikke understøttes, så får du nu en meddelelse så du bliver gjort opmærksom på det inden du f.eks. får sendt en SMS afsted til kunden.

  • Hvis du forsøger at lukke besked-vinduet med en ny besked åben, så advares du nu om det, så du ikke glemmer at få den sendt. SkvizBiz gemmer nu også beskedens indhold selvom du f.eks. klikker over i indbakken og tilbage igen, eller klikker på "Ny besked" igen. På den måde får du ikke ved et uheld slettet hele den besked du var ved at skrive, bare fordi du lige skulle tjekke noget i indbakken. 👀

  • Hvis du har medarbejdermodul, og en eller flere af brugerne på kontoen har aktiveret 2-faktorgodkendelse, så vises det nu i medarbejderoversigten hvem der har det aktiveret.
    På den måde kan du også som superbruger holde øje med om en medarbejder slår det fra.